tiistai 17. tammikuuta 2012

oikeus herättää?

Eilen ja tänään mulla on ollut pitkä aamu, tänään olisin ollut vapaa, mutta suomenkielen koe pitää mennä tekemään. Asiaan, meillä on kallionporajia pihallamme ja eilen joku nuori kloppi tuli hakemaan vettä kakskyt vaille yhdeksän. Hän ei edes kiittänyt, ja mä olin siis joussut alas kellariin ja hakenut ämpärin ja täyttänyt sen. Tänään ovikello soi yhdeksältä, toinen nuori kloppi oli ovella, onneksi hän oli paljon sitä toista mukavampi ja hän jopa kiitti. Mutta hei, hän herätti mut kello yhdeksältä, arvaa jos olin kuollut? Oikeest,  no en valita, hän oli hyvännäköinen. Ja plussaa hänelle kun hän jopa toivotti hyvää huomenta. :)

sv. Idag coh igår hade jag lång morgon, idag skulle jag annars vara ledig, men jag ska till skolan och skriva finska provet. Men till själva saken, vi har bergsborraren på vår gård och igår kom det en ung karl och söka vatten tjugo före nio. Han tackade inte ens och då hade jag sprungit ner till källaren och söka ett ämbare, för att sedan fylla på det. Idag ringde dörrklockan nio, en annan ung karl stod vid dörren, som tur var han mycket trevligare än han som var igår, han tackade till och med. Han väckte mig klockan nio, gissa om jag var död? Men inte klagar jag, han var ju snygg. Och pluss till honom, han önskade till och med god morgon  :)

2 kommenttia:

hänä kirjoitti...

hej att btw sådär lite random fråga men va e de för firma som gör va de nu sen va på er backa? :D

hanna kirjoitti...

aj du vet it va firman heter? :DD eller heter handär månne andreas el e de säkert anders? :''''D